verhaal-transman

20 okt 2018

20-10-2018

door Jochem

En toen waren we alweer 6 weken verder.
En zoals beloofd een kleine update omtrent de veranderingen. 
Mijn stem begint hoorbaar te veranderen. Mensen kunnen in eerste instantie denken dat ik flink verkouden ben, maar dat is het dus niet. 
Verder merk ik dat mijn spiermassa aan het toenemen is. Want spullen die eerst wat zwaarder aanvoelde til ik nu bijvoorbeeld met gemak op. 

5 okt 2018

05-10-2018

door Jochem

Vandaag ben ik precies 4 weken geleden begonnen met testosteron. Wat vliegt de tijd! Er is nog niet veel veranderd in de afgelopen 4 weken. Mijn stem is wel aan het veranderen maar je moet dan heel goed opletten. Het valt namelijk alleen op bij bepaalde manieren van praten of bij bepaalde woorden/zinnen.

Ik hou jullie over 2 weken weer op de hoogte van de veranderingen die tot dan hebben plaatsgevonden. Tot die tijd neem ik even ruimte voor mezelf.

Heb je vragen? Stel ze via whatsapp/facebook of via mail.

30 sep 2018

30-09-2018

door Jochem

Wat vliegt de tijd voorbij! We zijn al weer 3 weken verder.
Ten opzichte van vorige week is er weinig veranderd dus ik heb niet superveel te vertellen behalve dat mijn hoofd heel chaotisch is op het moment. Ik probeer meer mijn rust te pakken en op te letten waar mijn grenzen zitten. Dit blijkt lastiger dan ik dacht. 

Komende week zal ik jullie weer op de hoogte brengen als ik op de teller van 4 weken / 1 maand zit. 

Fijne zondag nog en tot volgende week!

22 sep 2018

22-09-2018

door Jochem

Vandaag ben ik 15 dagen aan de testosteron en zoals beloofd een update rondom de veranderingen. 

1. Mijn stem is aan het veranderen, deze begint duidelijk lager te worden
2. Ik heb meer arm/beenhaar gekregen, In de vorige post kun je zien dat mijn wenkbrauwen ook aanweziger zijn
3. Mijn hoofd/gedachten is stiller
4. Ik begin puistjes te krijgen

15 sep 2018

15-09-2018

door Jochem

Beste lezers,

Vandaag ben ik 8 dagen geleden (vorige week zaterdag) begonnen met testosteron.
Tot nu toe zijn er weinig veranderingen (wat ik ook niet anders verwacht had).
Mijn stem/keel doet al wel een beetje gek en ik klink wat heser alsof ik verkouden ben. Mijn keel prikt/irriteert ook een beetje wat lijkt op een verkoudheid maar dat is het niet vermoed ik.
De kans is groot dat met een paar weken mijn stem significant veranderd is.

6 sep 2018

06-09-2018

door Jochem

Het is zover!! Ik heb vanmorgen het recept gekregen van de hormoonarts om te starten met testosteron!! Dit gaat door middel van een gel die ik dagelijks moet smeren. 

Als het goed is kan ik morgenochtend beginnen en anders waarschijnlijk zaterdag. 

Ik ben zo ontzettend blij!!  :-D :-D
2 mijlpalen in 1 week

Bijgevoegde foto heb ik vandaag gemaakt zodat we over een poosje terug kunnen kijken wat de hormonen met mij gedaan hebbe

4 sep 2018

04-09-2018

door Jochem

Vandaag was een belangrijke dag voor mij!! Want vanmorgen ben ik naar de gemeente gegaan om mijn geboorteakte te laten aanpassen. 
Er staat nu op dat ik een man ben en de naam Sander heb. Dit komt dus op mijn nieuwe id en rijbewijs te staan. 
Ik houd wel de roepnaam Sam aan die ik al bijna een jaar heb omdat dat goed voelt. 

De reden dat ik deze 2 namen aanhoud is omdat ik geen keuze kon maken en ze beiden een rol in mijn leven wilde geven. 

Volgende week kan ik mijn nieuwe id-kaart en rijbewijs ophalen. 

3 sep 2018

03-09-2018

door Jochem

De spanning neemt toe inmiddels, morgen is de dag dat ik mijn naam officieel mag laten wijzigen en er “man” op mijn paspoort/id-bewijs komt te staan! En donderdag heb ik mijn intakegesprek met de hormoonarts waarna ik vrijwel direct waarschijnlijk kan starten met de hormonen!! Superspannend allemaal!! Had niet verwacht dat het zoveel met me zou doen nu al. 
Ik kijk er ook enorm naar uit!!

Ik ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen vanaf hier. 

Ik wil ook graag even mijn dankbaarheid uitspreken voor alle support die ik van iedereen heb ontvangen tot nu toe!! 

Pagina's

Abonneren op RSS - verhaal-transman